DIGIstoryteller
May 16, 2023

"Ψηφιακό Ταξίδι στη Σπιναλόγκα"

Ψηφιακές εφαρμογές για τον αρχαιολογικό χώρο της Σπιναλόγκα

Περίοδος υλοποίησης: 2022 - 2023
Αναθέτουσα αρχή: ΥΠΠΟΑ /Εφορεία Αρχαιοτήτων Λασιθίου
Eργαλεία: Eπαυξημένη Πραγματικότητα, App, Πολυμέσα, Διαδίκτυο

To έργο "Ψηφιακό Ταξίδι στη Σπιναλόγκα" αφορά στην υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης δράσης για την ψηφιακή προβολή του νησιού της Σπιναλόγκα. Η ψηφιοποίηση θα περιλαμβανει τις αρχαιότητες, που ανάγονται από τους Προϊστορικούς χρόνους έως το 1830, καθώς και τα νεώτερα μνημεία από το 1830 και εξής, τα σημαντικότερα πρόσωπα, το περιβάλλον και τις οικονομικες δραστηριοτήτες της Σπιναλόγκας, παρουσιάζοντας έτσι μια πλούσια και σφαιρική εικόνα της Σπιναλόγκας κατά μήκος των αιώνων.

Με τη βοήθεια ψηφιακών τεχνολογιών, όπως η επαυξημένη πραγματικότητα, τα qr codes και οι διαδικτυακες πυλες , οι επισκέπτες θα μπορούν να εισχωρήσουν την ιστορία του νησιού, να εξερευνήσουν αρχαιολογικούς και θρησκευτικούς χώρους και να ζήσουν τον πολιτισμό και την παράδοση της Σπιναλόγκας με μια εντελώς νέα και διαδραστική προσέγγιση.

Στο πλαίσιο αύτο η Διάδρασις εχει αναλάβει να υλοποιήσει το υποέργο "Ψηφιακές εφαρμογές για τον αρχαιολογικό χώρο της Σπιναλόγκα" της Πράξης: «Ψηφιακό Ταξίδι στη Σπιναλόγκα» , η οποία έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κρήτη 2014-2020» της Περιφέρειας Κρήτης και συγχρηματοδοτείται απο την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Τ.Π.Α.) και από εθνικούς πόρους μέσω του ΠΔΕ



Πιο συγκεκριμένα η ομάδα μας εχει προχώρησει στην υλοποίηση:

1. Διαδικτυακή Πλατφόρμα τεκμηρίωσης (υπό εξέλιξη)
Aνάπτυξη μίας διαδικτυακής ψηφιακής πλατφόρμας πολιτιστικού περιεχομένου και ενδιαφέροντος, αναφορικά με την ιστορία της Σπιναλόγκα και την διασύνδεσή της με το τοπικό πολιτιστικό και τουριστικό προϊόν και υπηρεσίες.
2. Εφαρμογή διαδραστικής ξενάγησης (υπό εξέλιξη)
Aνάπτυξη ψηφιακής εφαρμογής για κινητές συσκευές για ξενάγηση στο νησί. Ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα χρήσης της εφαρμογής με τρεις τρόπους:
 Με τη χρήση των δεδομένων της σύνδεσης με τον πάροχο της κινητής τηλεφωνίας.
 Με τη χρήση ασύρματου δικτύου.
 Μέσω εγκατάστασης μίας υποδομής ψηφιακής σήμανσης σε 25 επιλεγμένα σημεία πάνω στο νησί.
3. Εκπαιδευτική εφαρμογή – παιχνίδι κυνήγι Θησαυρού (υπό εξέλιξη)
Υλοποίηση μίας εκπαιδευτικής εφαρμογής – κυνήγι του θησαυρού (app) για παιδιά όπου θα συμμετέχουν με έξυπνο και δημιουργικό τρόπο στην αναζήτηση κάποιων αντικειμένων πάνω στο νησί μαθαίνοντας παράλληλα με αυτό τον τρόπο την ιστορία του.
4. Εφαρμογή διαδραστικού χρονολογίου (υπό εξέλιξη)