Μνησίας
January 22, 2021
InterArch
June 5, 2020

ARphymedes

Χρήση επαυξημένης πραγματικότητας (AR) στο μάθημα της Φυσικής

Περίοδος υλοποίησης: 2020 - 2023
Πρόγραμμα: Erasmus+ - KA201
Eργαλεία: Επαυξημένη πραγματικότητα, Εκπαίδευση, Φυσική

Μια εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας στη Φυσική με σκοπό να ενισχύσει τη μαθησιακή εμπειρία και βοηθήσει στην κατανόηση του μαθήματος.

Η φυσική ως μέρος των μαθημάτων STEM (science, technology, engineering and mathematics), γίνεται όλο και πιο σημαντικό μέρος της βασικής παιδείας. Δυστυχώς η φυσική θεωρείται ένα από τα πιο πολύπλοκα μαθήματα στο σχολείο και ένα από τα λιγότερο προτιμώμενα θέματα των μαθητών. Υπάρχει γενικά η αντίληψη ότι η φυσική περιλαμβάνει περίπλοκες έννοιες και οι γνώσεις που λαμβάνουν είναι ιδιαίτερα δυσνόητες. Για να αποφευχθεί ένα μελλοντικό χάσμα δεξιοτήτων, είναι απαραίτητο να καταστεί η φυσική πιο προσιτή στους μαθητές.

Η ενσωμάτωση εκπαιδευτικών εφαρμογών και μέσων μαζικής ενημέρωσης στις τάξεις για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρία βρίσκεται τώρα περισσότερο από ποτέ στο προσκήνιο.

Η τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, αναπτύχθηκε εκτενώς τα τελευταία χρόνια και άρχισε να χρησιμοποιείται και για εκπαιδευτικούς σκοπούς αφού παρέχει μια μοναδική ευκαιρία να τραβήξει την προσοχή των μαθητών, επιτρέποντας τη διεξαγωγή και απεριόριστη επανάληψη πειραμάτων, καθιστώντας τους εκπαιδευτικούς λιγότερο εξαρτημένους από τους διαθέσιμους πόρους και τις συνθήκες στα σχολεία.
Σε αυτό το έργο θα αναπτυχθεί ένα εκπαιδευτικό εργαλείο, που θα συνδυάζει τη χρήση βιβλίων και AR μέσω μιας εφαρμογής smartphone. Συνδυάζοντας την μορφή ενός βιβλίου με εφαρμογή AR, η οποία θα παρέχει την ευκαιρία να προσελκύσει και να κρατήσει την προσοχή, θα δημιουργήσουμε μια γέφυρα μεταξύ παραδοσιακής και ψηφιακής μάθησης.

Η Διάδρασις είναι υπεύθυνη για την δημιουργία της εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας η οποία θα στηριχθεί στο νέο βιβλίο φυσικής που θα δημιουργήσουν οι συνεργάτες μας: University of St. Cyril and Methodius in Trnava, Slovak University of Technology in Bratislava, Tallinn University of Technology, University of Ljubljana, Technical University Gheorghe Asachi Iasi. Η Ιταλική εταιρεία VITECO έχει αναλάβει τον σχεδιασμό ταυτότητας του προγράμματος καθώς και μιας πλατφόρμας MOOC που προβλέπει το έργο.

Παραδοτέα

Βιβλίο Μαθητή

Ανασχεδιασμός και δημιουργία ενός νέου σχολικού βιβλίου φυσικής. Το βιλίο αυτό θα περιέχει ευχάριστα γραφικά, εύκολα και κατανοητά κείμενα και θα συνδιάζεται με μία εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας.

Βιβλίο καθηγητή

Το βιβλίο καθηγητή θα σχεδιαστεί σε συνδυασμό με το βιβλίο του μαθητή και θα δίνει στον καθηγητή επιπλέον ιδέες για ασκήσεις και δραστηριότητες. Επιπλέον θα διαθέτει οδηγίες για την χρήση της εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας.

Εφαρμογή AR

Η εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας θα δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να βλέπουν "ζωντανά" την εκτέλεση πειραμάτων και γεγονότων όσες φορές χρειαστεί για να τα κατανοήσουν. Η εφαρμογή έχει ως στόχο να κάνει την μάθηση ευκολότερη και πιο διασκεδαστική.

MOOC

Στο τέλος του έργου θα δημιουργηθεί μία μεγάλη ανοιχτή πλατφόρμα που θα απευθύνεται σε καθηγητές/τριες που χρειάζονται εξοικίωση με το τα εγχειρίδια που θα δημιουργηθούν για το πρόγραμμα.

Βιβλίο Μαθητή & Εφαρμογή AR

Ο σχεδιασμός του βιβλίου του μαθητή έχει ήδη ξεκινήσει. Οι συνεργάτες μας έχουν ολοκληρώσει το πρώτο κεφάλαιο προσθέτοντας ενδιαφέρουσες ασκήσεις, ευχάριστα γραφικά και επιπλέον δυνατότητες όπως την ενεργοποίηση Gifs όταν ο μαθητής θα σκανάρει κάποιες εικόνες.